Az indítvány lényege:
Az indítványozó − az Abtv. 27. § alapján − a Kúria Önkormányzati Tanácsa Köf.5009/2019/4. számú határozata alaptörvény-ellenességének megállapítását és megsemmisítését kérte az Alkotmánybíróságtól.
Az indítványozó önkormányzat képviselőtestülete a helyi közútkezelői hatáskörök átruházásáról szóló önkormányzati rendeletével kapcsolatosan az illetékes kormányhivatal törvényességi felügyeleti eljárása során megállapította, hogy a képviselőtestület rendes ülésének összehívására és a napirend elfogadására az önkormányzat saját SZMSz-ébe, Munkatervébe és a Mötv.-be ütköző módon került sor. Az önkormányzat nem értett egyet a törvényességi felhívással, ezért ismételten elfogadta és megerősítette a képviselőtestület kifogásolt ülésének napirendjéről szóló határozatát és a közútkezelői hatáskörök átruházásáról szóló önkormányzati rendeletet is.
A kormányhivatal az eredménytelen törvényességi felhívásra tekintettel fordult a Kúriához, a kifogásolt önkormányzati rendelet törvényességi vizsgálatát és megsemmisítését kezdeményezve. A Kúria meg is állapította az önkormányzat képvislőtestületének a közútkezelői hatáskörök átruházásáról szóló 7/2018. (VII. 12.) számú önkormányzati rendelet törvényellenességét és megsemmisítette azt, a kihirdetés napjára visszamenőlegesen, 2018. július 13-i hatállyal, a nem szabályszerűen összehívott képviselőtestületi ülésre hivatkozással. Az indítványozó álláspontja szerint azáltal, hogy a kormányhivatal és a Kúria is az indítványozó SzMSz-ében foglaltakkal ellentétesen minősítette a képviselőtestületi ülést rendes ülésnek, továbbá az, hogy nem vette figyelembe, hogy az indítványozó a rendeletalkotási eljárás garanciális szabályait nem sértette meg, s hogy a kifogásolt testületi ülésen született három önkomrányzati rendelet közül csak az egyik rendeletet kifogásolta, megsértette az Alaptörvény 32. cikk (1) d.) pontját és a (2) bekezdését, továbbá a XXIV. cikkben garantált tisztességes eljáráshoz való jogát..
. |