Az indítvány lényege:
Az indítványozó bíró – az Abtv. 25. §-a alapján, az eljárás felfüggesztése mellett – a megyei önkormányzatok konszolidációjáról, a megyei önkormányzati intézmények és a Fővárosi Önkormányzat egyes egészségügyi intézményeinek átvételéről szóló 2011. évi CLIV. törvény (MÖK tv.) 13. § (2) bekezdése „kivéve, ha a kijelölt szerv vezetője vagy a kormánymegbízott az érintett személy foglalkoztatásához nem járul hozzá.” szövegrésze, a (3) bekezdése „kivéve, ha a kijelölt szerv vezetője vagy a kormánymegbízott az érintett személy foglalkoztatásához nem járul hozzá.” szövegrésze, valamint a (6) bekezdése alaptörvény-ellenességének megállapítását és megsemmisítését, valamint konkrét ügyben történő alkalmazásuk kizárását kéri az Alkotmánybíróságtól.
Az indítványozó álláspontja szerint a MÖK tv. támadott rendelkezései céljukat és hatásukat tekintve a kormánytisztviselők jogállásáról szóló 2010. évi LVIII. törvény – 8/2011. (II. 18.) AB határozattal megsemmisített – 8. § (1) bekezdéséhez hasonlóan a munkavállaló indokolás nélküli felmentésére adnak lehetőséget.
Az indítványozó szerint a támadott rendelkezések sértik az Alaptörvény XII. cikkét, mert nem biztosítanak védelmet a kiszolgáltatott helyzetben lévő munkavállalónak. Sértik az Alaptörvény XXIII. cikk (8) bekezdését, mert lehetőséget adnak arra, hogy munkavállalót indok nélkül megfosszák hivatalától. Ellentétesek az Alaptörvény XXVIII. cikk (1) bekezdésével is, mivel – hivatkozva a 8/2011. (II. 18.) AB határozatban foglaltakra – a bíróság az indokolás hiánya miatt nem tudja a jogviszony megszüntetésének jogszerűségét vizsgálni. Végül kifejti, hogy a támadott rendelkezések sértik az Alaptörvény II. cikkét, illetve XV. cikk (1) és (2) bekezdését, mert lehetőséget adnak arra, hogy a munkavállaló munkaviszonyát önkényesen, szubjektív szüntessék meg..
. |