Az indítvány lényege:
Az indítványozó - az Abtv. 26. § (2) bekezdése alapján - a tőkepiac stabilitásának erősítése érdekében tett egyes kárrendezési intézkedésekről szóló 2015. évi CCXIV. törvény (Tv.) 1. § (1) bekezdése, a 2. § (1) bekezdésének "és a kárrendezési kérelem benyújtásának napján egyaránt" szövegrésze, a 3. § (3) bekezdésének a) és b) pontja, a 10. § (4) bekezdésének "ezen kibocsátott értékpapír-sorozatból későbbi időpontban újabb értékpapírok nem bocsáthatóak ki" szövegrésze, a 13. § (2) bekezdése, a 13. § (3) bekezdésének "értékpapír-számlán nyilvántartott" szövegrésze, a 15. § (4) bekezdésének "értékpapír-számlán nyilvántartott" szövegrésze, a 15. § (5) bekezdése, a 16. § (3) bekezdésének "de jogosultanként legfeljebb harmincmillió forintot" szövegrésze, a 16. § (4) bekezdése, a 21. § (1) bekezdése és a 27. §-a alaptörvény-ellenességének megállapítását és megsemmisítését kérte az Alkotmánybíróságtól.
Az indítványozó előadta, hogy a jogalkotó a befektetési szolgáltatókhoz forduló ügyfelek közt indokolatlanul tesz különbséget attól függően, hogy állami felügyelet által ellenőrzött piacon mely engedélyes szolgáltatóhoz fordultak befektetésre szánt pénzükkel, így megsértette az Alaptörvény XV. cikk (1) és (2) bekezdései szerinti diszkrimináció tilalmának elvét.
Az indítványozó álláspontja szerint a Tv. nem rögzít semmilyen szakmai okot arra vonatkozóan, hogy a kárrendezésben érintettek körét miért szűkíti tovább a jogalkotó, ezzel sérti az Alaptörvény B) cikk (1) bekezdésében foglalt jogállamiság elvét.
. |